Hej på dig som kollar in min blogg!

Hej! Synd att jag inte hamm skriva men jag hade en kompis hemma. Jag har just varit på bio. Jag såg prinnce of persia som från början var ett tv spel. Filmen handlar om Dastan vars föreldrar är döda och han själv bor på gatan. En dag när han räddar sin bästa vän Bis från ett gäng vakter så blir han adopterad av landets kung och blir prins. När landet attackerar grann landet så räddar han sitt land från sina fiender som de tror köper vapen av grann landet. Där träffar han prinsessan. Han hittar också den magiska dolken som gör att man kan åka tillbaka en kort stund i tiden. När de vunnit kriget så bestäms det att prinsessan ska gifta sig med Dastans bror Tus. Men deras pappa som hälsar på bestämmer att hon ska gifta sig med Dastan istället. Som välkomst present ger Dastam en förgiftad mantel som han fick av sin bror som fick den av Kungens bror. När kungen dör sprider sig krigare över världen för att hitta mördaren som de tror är Dastan men som egentligen är kungens egen bror. Kungens bror vill ha den magiska dolken för att åka tillbaka i tiden och förhindra att han själv räddar kungen från ett lejon när de var barn. Då hade inte kungens söner föds ( eller adopteras ) och han blir kung. Tillsammans måste Dastan och prinsessan ge sig ut på ett äventyr för att gömma dolken och förhindra att kungens bror släpper lös tidens krafter så att ingen kan kontrollera dem. Det är en bra film som är värd att se. Spring till biografen! Kramar Lova

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja visst var det en bra film, Lova! Mycket spännande!!!

2010-05-31 @ 14:32:46
URL: http://fembarnienskede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0