Emo eller fjortis?

Hej! Nu är det så att jag har fått höra att jag är både fjortis och emo! Min mamma håller med om båda. Tydligen ( Enligt min mamma ) så är en fjortis en som skrattar högt och stojar för att få uppmärksamhet och en som bryr sig mycket om hur man klär sig och som gillar att sminka sig. Vet inte om jag håller med... Enligt min kompis så har en kille i hennes klass sagt att jag kommer att bli emo. Emo är tydligen en som har mycket eyeliner och har sotade ögon. De har kanske också har mycket hårspännen och svarta kläder och lite färg glada slingor i håret ( som "oftast" är svart ). Allt detta har jag hört av vänner så om det är någon som tycker att det är fel så kommentera gärna! Men det är så här jag uppfattar "Emo" och "Fjortis". Alla killar i min klass uppfattar det redan som att jag är fjortis. Jag tycker egentligen inte att det är något särskilt med sådana som kallas fjortisar. Här kommer ett tips! Vill du ha t.ex en SVEA mössa så är det bara att sy en mössa med ett "snöre" i toppen och skriva SVEA med en textil penna. Klart!

Kommentarer
Postat av: Fredrika

snyggt skrivet! snacka om långt inlägg hur pallar man? Alla hur ju olika bilder av en emo och en fjortis många tycker att dom är varandras motsatser men jag tycker faktist att dom har hyfsat många likheter inte stilen däremot. lycka till med bloggen kommetera mycke på min, Bay bay

2010-10-10 @ 20:08:50
URL: http://freddiiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0