Sagan om ringen

Hej!! Nu har jag märkt (för några månader sedan) hur mycket jag älskar "Sagan om ringen" (The lord of the rings). Jag såg filmerna för första gången när jag var ungrfär 3-4 år med min pappa så jag har alltid gillat dem men nu så har jag bildat en hemlig klubb med min kompis som handlar om just sagan om ringen/fantasy. Ingen får veta vad den heter eftersom att den är HEMLIG. Filmerna handlar om Frodo Baggins som är en hobbit (alla tror att de heter "Hob"!! Det heter de INTE!!!) som får tag på en ond ring. Därför måste han tillsammans med ringens brödrarskap (en grupp som bildas av de som ska förgöra ringen) ta sig till vulkanen mount doom för att förstöra ringen innan den onde Sauron´s armeér av orker (ett slags monster) tar över hela Midgård. På vägen träffar de vackra alver och en mystisk krälande figur som kallas Gollum. Det finns tre filmer att frossa någon helg då du inte har något att göra. De är superspännande!! Bilden är på den onda ringen. Kramis Hejdå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0