Hungerspelen

Heej, tänkte berätta lite om en serie (och snart film) som heter "Hungerspelen"! Många har nog hört talas om det... LOL. (OBS!! En pinsam grej jag har nt läst böckerna men jag vet faktiskt väldigt mycket ända för alla mina vänner har typ läst dem... Har beställt dem men DE KOMMER ALDRIG!!! :( ). Iaf Hungerspelen handlar om en ganska hemsk framtid där en nation som kallas "Panem" (uttalas Pan Am) har bildats ungefär där Nord Amerika ligger nu. Panem har delats upp i 12 "distrikt" (det finns egentligen ett trettonde också tror jag..). Varje år så annordnas en tävling som kallas just Hungerspelen där en kille och en tjej från varje distrikt, mellan 12 o 18 år ska tävla mot de som valts från de andra distrikten och mot varandra på en stor arena. Målet är att döda alla tills det bara finns en person kvar på arenan. VARNING BRUTALT! haha. Men iaf, i första boken så ska huvudpersonen Katniss och en kille som heter Peeta representera distrikt 12 i Hungerspelen... Mer än så säger jag inte...
Det kanske är lite skumt att jag gör ett helt inlägg om det här när jag inte ens har läst böckerna men man behöer inte ha gjort det för att hamna i upplösnings tillstånd när man ser trailern till Hungerspelen..! Här kommer trailern, lovar att alla som ser den kommer o bli helt "OMGOMGOMG!!!" hahaha.
Här kommer en länk till trailern :)
http://youtu.be/OgssLmsOa2s
Feeett långt inlägg, Bye!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojj, länken funkar inte..

2012-03-08 @ 19:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0